E-commerce als extra verkoper

Goed begonnen is half gewonnen

Wil jij je producten of diensten online verkopen? Dat kan je doen met een goede webshop. Alleen moet je de juiste vinden om je te helpen jouw doelstellingen zo goed(koop) mogelijk te bereiken.

 

Er zijn letterlijk 1000’en platformen om uit te kiezen. Daarom is het belangrijk om in de eerste plaats stil te staan bij deze zaken:

Publiek

Aan wie ga je iets verkopen? Wil je je bestaande klanten online bedienen of hoop je hiermee een nieuwe doelgroep te bereiken? Een goede webshop bouwen die past bij je doelstellingen kost geld en dat moet je zo snel mogelijk zien terug te verdienen. Begin je vanaf 0 met iets te verkopen online? Dan is het in de eerste plaats zeer belangrijk dat je een goede manier hebt om een breed publiek te bereiken met je verhaal.

Beheer

Wie zal de webshop beheren? Ben je van plan om regelmatig nieuwe producten toe te voegen of te verwijderen? Of wil je zelf afbeeldingen en informatie aanpassen? Het kost immers heel wat tijd en geld om dit steeds door een beheerder te laten doen. Kies daarom een systeem dat het toelaat om zelf op een eenvoudige manier aanpassingen te doen. Bij voorkeur via een app op je smartphone.

Voorraad

Houd rekening met de grootte van je voorraad. Veel ec-ommerce platformen worden duurder naarmate je meer voorraad erin opneemt. En dan zijn er nog heel wat systemen die goedkoop zijn om te starten, maar die dan wel een stuk van de marge vragen per verkocht product. Hoe ver wil je gaan?

Transport

Ga je digitale producten en diensten verkopen of wil je echt fysieke goederen leveren? Hoe ga je om met het leveren van die producten? Is jouw organisatie hierop voorzien? Dit is namelijk een business op zich.

Betalingsmethode

Afhankelijk van hoe jij je geld wilt ontvangen zijn er heel wat manieren om je klant online te laten betalen. Doe je dit bij bestelling of bij levering? Of 50 / 50? Er zijn heel wat betalingsmethodes die ook een prijs kosten per transactie.

Ondersteuning

Kies voor een systeem waar je eenvoudig hulp voor kan vinden. Kiezen voor een exotisch platform -waarbij je maar een handvol bedrijven per land hebt om je te helpen- of nog erger: een lokaal ontwikkeld platform door een lokale onderneming, zal altijd leiden voor hoge setup- en (onverwachte) onderhoudskosten.

Budget

Tot slot is het belangrijk om je wensen en je budget op dezelfde lijn te krijgen. Veel verwachten terwijl je niet het juiste budget voor ogen hebt zorgt voor teleurstellingen. Anderzijds hoeven hoge verwachtingen niet gelijk te staan met een hoge kost. Geef in alle open en eerlijkheid aan hoeveel budget je over hebt om dit te bereiken.

Overal een antwoord op?

Proficiat! Je staat al verder dan 8/10 van de Belgische ondernemers die zich onvoorbereid in de e-commerce storten, met heel wat onvoorziene kosten als gevolg. Dan moet je enkel nog kiezen uit één van de populairste systemen wereldwijd.

Wij ontwikkelen webshops in PrestaShop omdat …

2de Grootste e-commerce platform

Met meer dan 200.000 webshops is Prestashop het 2de grootste e-commerce platform ter wereld. Het is daarmee ook de snelste groeier in e-commerce ter wereld.

Europese makelij

Prestashop is van Europese makelij waardoor er in de basis rekening gehouden wordt met dingen die voor ons vanzelfsprekend zijn zoals landsgrenzen, veranderende wetgevingen en taalgebruik.

Google & Responsive

Het voldoet 100% aan de verwachtingen die Google stelt om goed te scoren in de zoekresultaten en op moderne toestellen.

Continuïteit

Het is een open-source platform waardoor je letterlijk op elke hoek van de wereldwijde straat ondersteuning kan vinden om je te helpen met het beheer van je webshop. Elk modern webbureau zal je hiermee kunnen helpen.

Budgetvriendelijk

Heel wat zaken die jij verwacht zijn al voorgeïnstalleerd en geautomatiseerd, waardoor je heel wat tijd en moeite bespaart om dit zelf op te (laten) zetten.

Op zoek naar een extra (online) verkoper?
Graag een demo van onze webshops?

Wij horen het graag van u.