Waarom een website, smart-blog en een webshop apart?

Elk systeem heeft zijn eigen doel:

  1. Een website dient als presentatie van je bedrijf. Feitelijk is het een vertaling van je papieren folder naar een digitale folder.
  2. Een Smart-Site of Smart-Blog maakt het eenvoudig om in 1 klik al je sociale media kanalen automatisch aan te vullen en een geautomatiseerde nieuwsbrief te versturen.
  3. Een webshop heeft als doel om je catalogus online te hebben en klanten zelf hun aankopen af te laten handelen.

Deze 3 doelstellingen zijn zeer moeilijk op een betaalbare en handelbare manier te bereiken binnen 1 systeem. Daarom wijzen we een webshop en een website (of blog) verschillende functies toe.

Communicatie

Een website, een blog en social media kanalen zijn communicatiekanalen, waarmee mensen ertoe worden aangezet naar een winkel te komen. Hierin bepaalt men de strategie en commerciële acties om een winkel aan te prijzen. In het niet-digitale tijdperk gebeurde dit ook. Men adverteert en deed diverse acties met maar één doel: de klant naar de winkel te krijgen.

In het digitale tijdperk is dit niet anders en is het belangrijk dat men gevonden wordt in Google en dat de boodschap zo aantrekkelijk en kwaliteitsvol is, dat men graag naar die winkel wil komen. Met de social media kanalen gaat men op zoek naar nieuwe klanten. Acties, nieuwe producten, promoties ect. worden gecommuniceerd via e-mailing.

Winkel

De webshop is de online winkel waar mensen producten of diensten kunnen kopen. De winkel inrichten, producten uitstallen, de context waarin klanten zich kunnen bewegen in de winkel, vragen een heel andere aanpak dan de communicatiestrategie.
Zo wordt een winkel op regelmatige tijdstippen heringericht en herschikt. Producten veranderen: oude verdwijnen, nieuwe worden geëtaleerd en gepromoot. Dit moet vrij kunnen gebeuren zonder dat het risico er is om achteruit gesteld te worden in de zoekresultaten, dat volgers (“vrienden in social media”) hun vertrouwde manier van herkenning, verliezen etc.

Communiceren met (potentiële) klanten doet men via een Smart-Site en social media. Verkopen doet men in een winkel, de webshop.

Wat is het verschil tussen een Smart-Site en een Smart-Blog

Een Smart-Site is een responsive website die hoog scoort in Google en die al uw nieuwe berichten automatisch doorplaatst naar de belangrijkste sociale media zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Flipboard, Google+ en vervolgens in een geautomatiseerde nieuwsbrief (mailing) uitstuurt naar uw contacten. Zo bent u altijd en overal in één handeling up-to-date. Een Smart-Site doet dienst als u hoofd website en bevat alle info en functionaliteiten die u van een basis-website mag verwachten.

Een Smart-Blog is een aanvulling op uw bestaande website en plaatst uw nieuwe berichten automatisch op de belangrijkste sociale media zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Flipboard, Google+ en verstuurd een geautomatiseerde nieuwsbrief (mailing) naar uw contacten.

De Smart-Blog kan je bekijken als het magazine van uw onderneming en zal veel meer bezoekers naar uw website halen.

Wat is een Smart-Site?

Een smart site is een responsive website die hoog scoort in Google en die al je nieuwe berichten automatisch doorplaatst naar de belangrijkste sociale media zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Flipboard, Google+ en vervolgens in een geautomatiseerde nieuwsbrief (mailing) uitstuurt naar uw contacten. Zo bent u altijd en overal in één handeling up-to-date.

De 12 voordelen van een Smart-Site of Smart-Blog:

  1. Een smart site heb je voor altijd. Je hoeft slechts 1-malig te investeren
  2. Geen onderhoudscontract nodig. Er zijn geen security updates of hosting vereist.
  3. 100% veiligheid dankzij sms-verificatie van Google
  4. Updates plaatsen via browser, smartphone en zelfs per email
  5. Berichten kunnen ingepland worden (bijvoorbeeld voor feestdagen, opendeurdagen, beurzen, etc)
  6. Automatische doorplaatsing van uw updates naar al uw sociale media
  7. Geautomatiseerde nieuwsbrief via email naar al uw contacten op basis van uw laatste updates
  8. Responsive webdesign geschikt voor alle huidige en toekomstige toestellen
  9. Scoort heel goed in de zoekresultaten van Google
  10. Altijd up-to-date met de laatste mogelijkheden van Google
  11. Onze persoonlijke begeleiding, ondersteuning en gratis opleidingen om goed te scoren bij uw volgers en in Google
  12. De tijd- en kostenbesparing die onze strategie met zich meebrengen zijn enorm
Hoe veilig is een Smart-Site?

Wij maken onze Smart-Sites met Google Blogger. Dit is een CMS die Google zelf beheert en controleert. Het heeft minder mogelijkheden dan bijvoorbeeld WordPress of Drupal, maar is daarom ook veel eenvoudiger in beheer en onderhoud. Bovendien zorgen zij zelf gratis voor de hosting en de veiligheid waardoor je gerust kan zijn dat dit altijd op punt staat.

Je kan zelfs de sms-verificatie inschakelen waardoor je eerst een code ontvangt per sms op je GSM die je moet invoeren alvorens je toegang krijgt tot je Google account.

“Hackers” komen meestal binnen door een overzicht aan de kant van de gebruiker. Dit kan door bijvoorbeeld een veel te eenvoudig wachtwoord te kiezen of hetzelfde wachtwoord opnieuw te gebruiken op een andere plek online.

In dit artikel kom je te weten hoe je je accounts zo goed mogelijk kan beveiligen.

Welke diensten zijn inbegrepen in de prijs van een up-to-date webdesign?

Elke website, smart-site of smart-blog start bij het instellen van de nodige Google services om de juiste basis te leggen voor je online verhaal. Wie goed gevonden wil worden in Google, moet starten met de instellingen bij Google zelf:

  1. Google My Business
  2. Google Maps
  3. Google My Maps
  4. Google Drive
  5. Google Photos
  6. Google StreetView
  7. Google Agenda
  8. Google Analytics
  9. YouTube Videokanaal & Afspeellijst

Dan volgt het design om je onderneming online een professionele en moderne uitstraling te geven:

  • Logo
  • Huisstijl
  • Kleurgebruik
  • Lettertype
  • Foto-materiaal: indien niet aangeleverd zullen wij gebruik maken van stock-foto’s.
  • FAQ’s: veelgestelde vragen

Vervolgens gaan we aan de slag om je te helpen je boodschap zo vlot en efficiënt mogelijk naar je doelgroep te brengen:

  1. MailChimp Nieuwsbrief: Gratis nieuwsbrief per e-mail | 6x/mnd | tot 1999 adressen
  2. Facebook Pagina & integratie met website
  3. Twitter Pagina & integratie met website
  4. Linkedin Pagina & integratie met website
  5. Google+ Pagina & integratie met website
  6. Pinterest Prikbord & integratie met website
  7. RSS Feed: Automatische publicatie RSS Feed op externe sites

Tot slot helpen wij je om zo snel mogelijk aan de slag te gaan met het schrijven van interessante blogberichten die automatisch verspreidt zullen worden naar al je social media en een geautomatiseerde nieuwsbrief:

  • Introductie & opleiding op locatie: Inloggen, bloggen, plannen, basis seo, apps, analyse
  • Opleiding in klas: “Hoe plaats & plan ik een bericht op mijn smart-site of smart-blog?”
  • Online handleiding met video tutorials: Inloggen, bloggen, plannen, basis seo, apps, analyse
  • Tips, advies & updates per e-mail: Maandelijkse nieuwsbrief per e-mail
  • Beschikbaarheid helpdesk: Klantendienst met Ticket Service
Wanneer spreek je van een up-to-date webdesign?

UP-TO-DATE WebDesign is niet alleen onze naam. Het is ook het doel waar we voor gaan. We willen dat uw website zo goed en zo gemakkelijk mogelijk UP-TO-DATE is en blijft in de snel evoluerende digitale wereld.

Ons doel is om het maximale uit uw website en uw online communicatie te halen binnen een vooropgesteld budget.

De vereisten

  1. Responsive webdesign voor mobiel (altijd & overal),
  2. zo gebruiksvriendelijk mogelijk zelf kunnen aanpassen & publiceren (zelfs per e-mail),
  3. goed gevonden worden in Google binnen uw regio,
  4. goed gevonden worden in Google niet enkel met uw naam maar ook met uw aanbod,
  5. uw bezoekers moeten zich makkelijk kunnen inschrijven voor een nieuwsbrief per e-mail,
  6. uw bezoekers moeten u ook kunnen volgen via hun favoriete social media,
  7. een eigen YouTube-kanaal om uw video’s op te publiceren om ze dan vervolgens gemakkelijk te integreren op uw blog, site, shop en/of e-mailing.

De wensen

  1. Elke publicatie dient ook automatisch doorgeplaatst te worden naar de top 5 social media, en na publicatie moet er ook automatisch een nieuwsbrief per e-mail kunnen vertrekken,
  2. alles moet automatisch vertaald kunnen worden met Google Translate (+90 talen),
  3. locatie(s) moeten via geïntegreerde Google Maps meteen een routebeschrijving geven en zelfs de GPS opstarten op de smartphone met één simpele klik,
  4. openingsuren en events moeten via een geïntegreerde Google Agenda op de site komen en aangepast & aangevuld kunnen worden via de smartphone,
  5. zowel blog, site, shop, youtube, social media als e-mailing zijn voorzien van bezoekers-en kijkers statistieken,
  6. een duidelijke up-to-date handleiding met video’s,
  7. EN geen noodzakelijke abonnementen of contracten waar u jarenlang aan vast zit. U betaald enkel voor noodzakelijke aanpassingen (beveiliging) of extra gewenste publicaties, indien gewenst.
Hoeveel kost een website ongeveer?

Dit is uiteraard afhankelijk van de omvang en de functionaliteiten die in de website nodig zijn. Stel dat je een standaard Smart-Site (inclusief logo, huisstijl, geautomatiseerde social media en e-mailing) zoekt zonder al te veel toeters en bellen moet je rekenen op een investering van 2750 euro (excl btw) met KMO-portefeuille. De prijzen voor een website in WordPress of Prestashop zijn steeds op maat en hebben zelden een standaard prijs. Houd hier rekening met een basiskost van ongeveer 4850 euro excl btw.

Hoe zit het met mijn logo en huisstijl?

Dit maakt deel uit van het project en is steeds in onze standaard prijs verrekend. Wij proberen alles zo laagdrempelig mogelijk te houden zodat u voor een scherpe prijs zoveel mogelijk resultaat krijgt. Bovendien kan je vandaag niet zonder een moderne look aan de slag online. Daarom pakken wij dit gelijk aan bij het maken van een nieuwe smart-site, smart-blog, website of webshop.

Hoe lang kan ik veranderingen aanvragen zonder bijkomende kost?

De structuur en vormgeving dienen bij de intake besproken en afgestemd te zijn. Na de oplevering heb je nog een maand de tijd om kosteloos aanpassingen door te sturen waarbij je andere teksten of foto’s aanlevert die wij dan zullen plaatsen.

Bovendien zijn onze smart-sites zo eenvoudig in gebruik dat je na de gratis opleiding (maandelijks beschikbaar voor onze klanten) bijkomende aanpassingen gemakkelijk zelf kan doen.

Hoe lang duurt het om een website te maken?

Alles hangt af van de hoeveelheid aangeleverde content. Als we de nodige foto’s, video’s en tekstmateriaal op de juiste manier aangeleverd krijgen moet je rekenen op 6 weken vanaf het intake-gesprek. Als we vooral zelf op zoek moeten naar afbeeldingen ed zal dit een impact hebben op de duur van het project.

Waar en wanneer vinden opleidingen plaats?

Maandelijks organiseren we een gratis opleiding voor onze klanten rond het gebruik van hun smart-blog en smart-site. Via het inschrijvingsformulier kan u de beschikbare datums en tijdstippen terugvinden. De lessen gaan door als we aan een minimum van 5 deelnemers komen.

Info, tijden en map → http://updates-uptodatewebdesign.blogspot.be/p/inschrijving-cursus-google-blogger.html

Hoeveel kosten aanpassingen?

Onze werkwijze is zo eenvoudig dat doorgaans iedereen zelf aanpassingen kan doen. Stel dat je het zo druk hebt dat je toch liever ons dat wil laten doen kan je uiteraard op ons rekenen om je daarbij te helpen. Reken hiervoor op 65 euro (excl btw) per uur om opdrachten en aanpassingen in regie te doen.

  • Hoe beter wij de nodige info ontvangen, hoe vlotter we kunnen werken en hoe lager de uiteindelijke kost van een aanpassing zal zijn.

Bezorg ons daarom steeds:

  • De URL / link naar de pagina waarop je de aanpassing wil hebben.
  • De info die je op die pagina wil hebben.
  • Eventuele content zoals video’s of foto’s die daar moeten komen.
Hoe kan ik problemen melden?

Je kan altijd terecht bij de UP-TO-DATE Klantendienst voor al je vragen, problemen of eventuele aanpassingen via klantendienst@uptodatewebdesign.be of het algemeen nummer +3211870835

Uw aanvraag zal automatisch een ticket toegewezen krijgen en doorgestuurd worden naar één van onze helpdeskmedewerkers. Bij dringende vragen of problemen is Emiel Jans persoonlijk bereikbaar via +32473453946

Hoe kan ik op de hoogte blijven van belangrijk nieuws?

Als UP-TO-DATE klant word je toegevoegd aan onze klantendienst-mailinglijst. Zo sturen we regelmatig belangrijke berichten met tips & tricks en uitnodigingen voor speciale events en opleidingen naar al onze klanten.

Bovendien organiseren we maandelijks een gratis opleiding voor al onze klanten rond het gebruik van je smart-site en smart-blog zodat je zeker kan blijven bloggen.

Welke voordelen heeft Prestashop ten opzichte van andere systemen?
  • Flexibiliteit: PrestaShop wordt afgestemd naar gelang de behoefte van de gebruiker. Functionaliteit kan worden weggenomen of worden toegevoegd
  • Lichtgewicht: PrestaShop software is snel. Zelfs klanten met een trage internetverbinding kunnen de webwinkel snel lanceren.
  • Interface: De interface en menu structuur is slim opgezet door middel van hoofd tabs met daaronder de submenu. Bovendien is het invoeren kinderspel want het gehele proces van invoeren van producten is duidelijk weergegeven.
  • Templates= UP-TO-DATE WebDesign biedt een standaard oplossing aan maar kan altijd aangepast worden naar andere templates mits een geringe vergoeding.
  • Klanten marketing: U kunt uw klanten op verschillende manieren benaderen, denk aan nieuwsbrieven, kortingen, vouchers.
  • Betaalmodules zijn gebruiksklaar.
Welke diensten en toepassingen mag ik verwachten bij Prestashop?

Prestashop biedt alle voordelen en mogelijkheden die je verwacht van een modern e-commerce platform:

  • Open source (dus je bent niet gebonden aan 1 partij ter ondersteuning)
  • Maakt gebruik van PHP en MySQL
  • Veel taalpakketten beschikbaar waaronder Nederlands, Frans, Engel en Duits
  • Uitgebreide mogelijkheden: o.a. SEO zoekmogelijkheden
  • Ongelimiteerd aantal categorieën, subcategorieën en artikelen
  • Klantenervaringen en commentaren
  • Artikel – en accessoirepakketten
  • Kwantum – en couponkortingen
  • Aanpasbare artikelen (teksten en foto’s)
  • Onbeperkt aantal categorieën en subcategorieën
  • Onbeperkt aantal attributen groepen (maten, kleuren,…)
  • Onbeperkt aantal uitvoeringen (rood, groen of S, M, L, XL,.L…)
  • Onbeperkt aantal opties in uitvoeringen (rood t-shirt, maat XL)
  • Onbeperkt aantal afbeeldingen met automatische resizing
  • Meerdere afbeeldingen per product
  • Zoom and thickbox op productafbeeldingen
  • Watermark op productafbeeldingen
  • Klanten commentaren producten
  • Product klanten evaluaties
  • Dubbele prijzen display mogelijk: met en zonder btw
  • Keuze van aantal producten per pagina
  • Display van beschikbare hoeveelheden op productpagina’s
  • Volgorde sorteren alfabet, prijs en plaatsingsdatum
  • Printbare product pagina’s
  • Producten categorieën gekoppeld aan klantengroepen
  • Producten en accessoires pakketten
  • Bijlagen bij producten zoals pdf handleidingen
  • Kortingen in percentages en vaste kortingen
  • Product referenties (ISBN-EAN13)
  • Wensenlijsten
  • Mogelijkheid om wensenlijsten per e-mail te verzenden
  • Bericht van gekochte producten van de wensenlijst (wie/wanneer)
  • Fabrikanten en merken management
  • Leveranciers management
  • “Send to a friend” model

Je kan alle kanten op met je klanten beheer. Zo biedt Prestashop:

  • Mogelijkheid tot klantengroepen
  • Klanten opvolging
  • Loyaliteitsysteem
  • Klantenreferenties systeem
  • Nieuwsbrief aanmelding
  • Klantafhankelijke order status
  • Retour management
  • Realtime raadpleging van orders
  • PDF facturen en afleveringsbonnen
  • Speciale aanbiedingen (promotie en coupons)

Alle moderne betalingsmogelijkheden zijn beschikbaar. Let wel dat elke module zijn eigen tarief bepaald per transactie. Laat je door ons adviseren ivm de beste keuze voor jouw bedrijf:

  • PayPal
  • Credit Cards
  • Bancontact
  • Overschrijving
  • Factuur
  • Google check out

Werk je met verschillende transporteurs? Geen probleem! Wil je automatisch pikorderbonnen laten printen? Zit gewoon standaard in het systeem:

  • Meerdere transporteurs en bestemmingen mogelijk
  • E-mail bevestigingen van bezorg status
  • Pakket volgsysteem via pakketnummer
  • Bezorgkosten op gewicht of prijs
  • Shop pickup

Welke bezoekers worden klanten en welke producten hebben ze dan bekeken? Belangrijke vragen die beantwoord moeten worden om je aanpak te kunnen verbeteren. Meten is weten:

  • Online bezoekers
  • Bezoeken en bezoekers
  • Bestellingen
  • Catalogus statistieken per categorie
  • Google Analytics geïntegreerd

In tegenstelling tot heel wat andere platformen houdt Prestashop in de basis rekening met vereisten die belangrijk zijn voor ons zoals meertaligheid en landsgrenzen:

  • Meerdere talen
  • Meerdere munteenheden
  • Btw per land of zone in te stellen
  • Tijdzones
  • Wisselkoersen synchronisatie

Een mooie webshop maakt nog niet dat die goed bezocht wordt. Als niemand je webshop kan vinden heb je er niet erg veel aan. Daarom is het belangrijk om ook stil te staan bij zoekmachineoptimalisatie. Wij bieden daarom altijd een Smart-Blog aan bij een dergelijk project zodat je eenvoudig je doelgroep online kan bereiken:

  • Zoekmachine geoptimaliseerd
  • Meta tags (meta title, keywords…) management
  • Google Sitemap
  • URL rewriting
  • Permalinks

Administratie

  • Niet op voorraad mail berichten
  • SMS alerts bij nieuwe opdrachten
  • Contextual help in the Back-Office
  • Geïntegreerde zoekfunctie in de Back-Office
  • Multiple users management en toestemmingen
Waarom kiezen voor Prestashop?

Prestashop past perfect in het plaatje dat UP-TO-DATE WebDesign differentieert van andere aanbieders; nl. dat communicatie-, presentatie- en e-commerce 3 verschillende benaderingen zijn maar toch met elkaar verbonden moeten zijn.

Prestashop is niet alleen mooi, maar ook professioneel en een veilig open source platform. Prestashop is zoekmachine vriendelijk en gemakkelijk in gebruik. Alle functies zijn goed uitgebouwd en gebruiksvriendelijk ontworpen. In een korte periode zijn er verschillende modules en uitbreidingen toegevoegd om Prestashop uit te breiden.

Prestashop is na Magento het meest gebruikte e-commerce platform wereldwijd en heeft zijn strepen als betrouwbare en gebruiksvriendelijke oplossing meer dan verdiend.

Kan ik producten en pagina’s in de kijker zetten?

Of je nu een nieuw product wil lanceren of je wil een product in de kijker zetten. Prestashop heeft heel wat mogelijkheden:

  • Producten promoten op de homepagina
  • Best verkochte producten op de homepagina
  • Nieuw producten op de homepagina
  • Speciale aanbiedingen, kortingen of vouchers
  • Product afbeeldingen inzoomen
  • Voorraadbeheer
  • Ongelimiteerde betaalmethoden (Paypal, Betaalkaarten, Bancontact, overschrijving, factuur)
  • Punten systeem (points)
  • Registeren klanten en klanten accounts
  • Multi-taal functie
Hoe veilig is Prestashop?

Bij hackers en veiligheidsinbreuken denken mensen al snel aan computerspecialisten die met ingewikkelde codes en zwarte schermen met groene letters zich een weg door je beveiliging heen typen. De waarheid is echter heel wat minder spectaculair. Doorgaans wordt een bedrijf “gehackt” omdat er niet slim werd omgegaan met gevoelige informatie. Veiligheid begint vooral bij jezelf:

  • Geef nooit je wachtwoord aan iemand anders.
  • Bedenk een wachtwoord wat je alleen maar hier zal gebruiken en nergens anders.
  • Geef niet zomaar je wachtwoord in vertrouwen aan een medewerker.
  • Ga gerust uit van worst-case-scenarios

Uiteraard heeft Prestashop nog heel wat functies die je webshop tegen die “echte hackers” zullen beschermen:

  • Beveiligde Back-Office toegang (login and password)
  • SSL compatibility
  • Wachtwoord encryption in database
  • Cookies encryption
  • Blokkering bij herhaalde pogingen om wachtwoorden opnieuw op te vragen