3 redenen om nu je werknemers in de kijker te zetten

This post was originally published on this site

Een rubriek met werknemers aan het woord of werknemers in de kijker scoren op jouw website.

Het geeft een menselijke touch aan jouw website, waardoor jouw klanten zich beter kunnen identificeren met het bedrijf. 
Door bijvoorbeeld één keer per maand/week een werknemer in de kijker te zetten, profileer je je als menselijk bedrijf, creëer je nieuwe content én kun je zelfs nieuwe werknemers aantrekken.

Extra content 

Met de rubriek ‘onze werknemers’ creëer je nieuwe content. Door er een wekelijkse of maandelijkse topic van te maken, komt je bedrijf ook vaker tevoorschijn in de feed op Facebook, LinkedIn, Twitter en Google+ én creëer je unieke content. 

Persoonlijke aanpak 

Wanneer je je werknemers op je website zet, ga je voor een persoonlijke aanpak en geef je je bedrijf een gezicht. Zo word je menselijker. Dat zorgt voor meer vertrouwen bij je klanten.
Enkele opties om je werknemers in de kijker te zetten:

  • Naam, functietitel en foto
  • Een korte alinea waarin iedere werknemer zichzelf beschrijft
  • Een toffe quote van de werknemer, bijvoorbeeld “kan zich doodeten aan frietjes” of “administratief bediende by day, kattenknuffelaar by night” 
  • Een groepsfoto als hoofdfoto van de rubriek 

Wanneer zet je je werknemers in de kijker? 

  • Nadat ze zijn aangenomen: voorstelling
  • Bij een jubileum: x aantal jaar in dienst
  • Bij een verjaardag: gefeliciteerd! 

Nieuwe werknemers aantrekken 

Door je bestaande werknemers in de kijker te zetten op je website, trek je nieuwe werknemers aan. Dit vergroot wanneer je beschrijft waar je als bedrijf voor staat en wat je te bieden hebt. Daarnaast wordt je bedrijf een stuk menselijker en voelen de werknemers zich geapprecieerd. Door jezelf te profileren als een bedrijf waar het leuk is om te werken, en dat ook uit te spelen in de communicatie, gaan potentiële werknemers jouw bedrijf sneller overwegen dan een bedrijf met een stoffig imago.