Start gericht online te communiceren met uw doelgroepen

bg_shutterstock_12401791

Doelgericht online communiceren

Naamsbekendheid versterken, meer verkoop realiseren, uw imago verstevigen of wijzigen,… Wat u met uw bedrijf, uw diensten en/of uw producten ook wil bereiken, doelgerichte communicatie is daarbij altijd cruciaal.

Losse flodders helpen u niet of amper om die doelstellingen te bereiken, met een tot op de millimeter afgesteld vizier daarentegen schiet u wel in de roos.

Nergens kunt u voor uw communicatie zo nauwkeurig inzoomen als via online media:

  • de juiste zoekwoorden om via Google uw klanten te bereiken,
  • de allerbeste leeftijdscategoriën, regio’s, interesses, enz. instellen om met Facebook berichten en advertenties te sturen…

Nu nog goedkoop, maar hoelang nog?

Via het internet kan dit zelfs tegen een relatief lage kost. Tenminste, vandaag althans.

Maar net als bij de traditionele media (televisie, radio, kranten, magazines, …) is herhaling op de digitale snelweg even belangrijk. Eén of een paar keer uw doelgroep in de roos raken volstaat meestal niet om uw doelstelling(en) te realiseren. U moet uw communicatie-inspanningen over een jaar of toch zeker enkele maanden uitspreiden.

Wanneer starten en met welke regelmaat? Via welke online kanalen? En met welke boodschappen en ‘call to action’? ​Met het ‘UP-TO-DATE Communicatieplan’ helpen we u om al deze vragen te beantwoorden.

Kortom: analyseren, kiezen, richten en – op de juiste momenten – schieten. En jawel, telkens regelrecht in de roos!

bg_shutterstock_1301647951

Adverteren of publiceren? Welke koers best varen?

UP-TO-DATE met uw bezoekers, volgers en (nieuwe) klanten

Veel ondernemers willen meer bereiken met hun online communicatie en marketing. Maar wat wil dat precies zeggen? Enkele vragen om bij stil te staan.

  1. Wat zijn uw doelstellingen?
  2. Wie is uw doelgroep?
  3. Wanneer en hoe dikwijls zoeken zij uw diensten en/of producten?
  4. Hoe kunt u ze online op de beste manier bereiken?
  5. Via welke sociale media?
  6. En via welke zoekwoorden (behoeftes) in Google?
  7. Welke advertenties en boodschappen zet u daarvoor best in?
  8. Welke online kanalen presteren het sterkst in uw sector?
  9. En hoe doen uw concurrenten het in hun online communicatie?

Om te starten met uw communicatie is het belangrijk om stil te staan bij deze vragen. Afhankelijk van deze antwoorden zoeken wij de beste aanpak die bij u past.

bg_shutterstock_261756713

Ontvangers vs. Verzenders

Heeft u voldoende ontvangers vanuit uw aanwezigheid op het internet (volgers, bezoekers, abonnees) of dient u meer te adverteren om nieuwe (be)zoekers en volgers te bereiken? Kiezen voor organische zoekresultaten (lange termijn) of voor betalende Google Ads (korte termijn)? En zijn er wel voldoende zoekopdrachten in Google naar uw aanbod en/of dient u uw promoties eerder te pushen via social media en/of e-mailing?

utd-bg-communicatie-black

Start gericht online te communiceren met een UP-TO-DATE Communicatieplan

bg_shutterstock_427567624

Ontzorgen

Een UP-TO-DATE WebDesign is opgesplitst in verschillende CMS-mogelijkheden per blog, site, shop, social media en web service. Hierdoor kunnen er ook duidelijke afspraken gemaakt worden in de taakverdeling van de verschillende content managers (zowel intern als extern), de webmaster en de webdesigner.

M.a.w: wie doet wat, waarom, wanneer en tegen welke kostprijs?

Met het ‘UP-TO-DATE Communicatieplan’ zoeken wij dit allemaal voor u tot in de puntjes uit en gieten het in een concreet plan van aanpak. We analyseren uw gehele digitale communicatie en marketing en stellen een gedetailleerd strategisch plan op voor uw bedrijf.

UP-TO-DATE blijven met uw (nieuwe) klanten?
Tijd voor een UP-TO-DATE Communicatieplan.

Wij horen het graag van u.

Contacteer ons

U kan ons steeds telefonisch bereiken tijdens de openingsuren op het nummer +32 (0)11 870 835 of via dit contactformulier. Graag tot ziens.