Van Schutz naar Jordy

This post was originally published on this site

Ik wou alleen maar die man in de spiegel zijn 

De laatste jaren heb ik veel moeite gehad om een eigen identiteit te vinden. Als mensen mij vroegen: “wat wil je later gaan doen” of ” weet je al wat je wil worden later”, was mijn antwoord altijd meteen “nee”. Dat is bij veel jongeren het geval, omdat we op jonge leeftijd al belangrijke beslissingen moeten nemen die ons leven beïnvloeden. Toen ik mijn diploma secundair onderwijs op zak had, ben ik communicatiemanagement gaan studeren. Dat was, achteraf gezien, de beste keuze die ik in mijn leven heb gemaakt.

Al mijn vrienden noemen mij “Schutz” niet Jordy.

Ik kan mij inbeelden dat dit niet bij iedereen vanzelfsprekend is, en dat hoeft het ook niet te zijn. Je kan pas weten dat je iets niet graag doet als je het geprobeerd hebt. Op dat gebied heb ik geluk gehad dat mijn eerste keuze meteen de juiste was. Ik hou me graag bezig met de nieuwste technologieën en ontwikkelingen, net daarom wou ik een moderne richting volgen. De beste tip die ik aan iedereen kan geven is: kijk naar je interesses en baseer je keuze op wat je graag doet.

Just say yes … to everything

Om het met de woorden van Snow Patrol te zeggen: just say yes. De grootste aanleiding van mijn zoektocht naar mijn eigen identiteit was het feit dat ik “ja” zei op alles. Dit was op zich geen slechte ervaring. Op die manier ontdekte ik dat ik veel van alles wist, maar van niets heel veel.

Probably some of the best things that have ever happened to you in life, happened because you said yes to something.

In deze periode ging ik geen enkele uitdaging uit de weg. Toen kwam het moment van de waarheid: een stageplaats zoeken. Ik wist eerlijk gezegd niet goed wat ik moest doen of welke stageplaats ik zou kiezen.

Iemand stelde voor om stage te lopen bij Shop&The City, de middenstandsorganisatie van Sint-Truiden. Ik zei “yes”, en de bal ging aan het rollen. Tijdens die drie maanden stage heb ik meegewerkt aan de organisatie van de grootste evenementen van Sint-Truiden, een unieke ervaring.

Na afloop van mijn stageperiode kreeg ik een voorstel om een bedrijfsvideo op poten te zetten voor een zwembadbedrijf uit Kortenaken. Een “yes” en enkele weken later stond de promotievideo online.

Van boeken naar zoeken 

Na afloop van het videoproject stond de volgende uitdaging al voor de deur. Met mijn diploma op zak  – en ervaring in verschillende branches – had ik ondervonden dat ik meer wou doen met online marketing en content creation. Dus ik ging op zoek naar werk! Ik stuurde enkele cv’s uit naar bedrijven die mij op dat moment interessant leken. 
Dat wachten wierp zijn vruchten af, want niet veel later kreeg ik een voorstel van online apotheek Viata om tijdelijk een collega te vervangen. Een halfuur later stond ik voor hun deur voor het eerste gesprek. Amper een week later begon ik er als online marketeer.

Na een korte periode bij Viata voelde ik dat er iets miste. De beperkte creatieve vrijheid van de farmaceutische sector was niets voor mij. E-mailmarketing en het analyseren van marketingcijfers waren leuke uitdagingen, maar bleken te eenzijdig. Toen ik de openstaande vacature bij UP-TO-DATE WebDesign zag, solliciteerde ik meteen. Van het een kwam het ander en sinds begin januari mag ik mij een volwaardig lid van het UP-TO-DATE team noemen!

Daar is hij dan toch!

De ervaringen van Shop&The City, het videoproject en Viata hebben mij meer inzicht gegeven in wat ik uiteindelijk wil doen. Vandaag combineer ik videoprojecten en content creation bij UP-TO-DATE WebDesign. Daarom ben ik trots om te zeggen dat ik mijn identiteit eindelijk gevonden heb als commercieel online redacteur. Vanaf nu ben ik dus eerder Jordy dan Schutz. 
Contacteer ons

U kan ons steeds telefonisch bereiken tijdens de openingsuren op het nummer +32 (0)11 870 835 of via dit contactformulier. Graag tot ziens.

Start typing and press Enter to search