Vloggen | Wat is het en wat zijn de voordelen voor je bedrijf?

Video is de trend van de laatste jaren. Meer en meer bedrijven zetten hierop in. YouTube, Facebook en Instagram plaatsen video prominent hoger in de feed, Google plaatst video-updates hoger in de zoekresultaten. Videomarketing is de toekomst. En waarom zou je hier niet op inzetten door te vloggen?

Content, content en nog meer content 

Met video kan je alle richtingen uit. Je kunt bijvoorbeeld een bestaand blogbericht anders aanpakken door erover te vloggen, zo heb je op een eenvoudige manier extra content én een extra update via social media en de nieuwsbrief.

Facebook houdt van vlogs 

Het is niet gemakkelijk om vandaag je publiek te bereiken via Facebook, zonder dat je hiervoor betaalt. Facebook toont videocontent hoger dan een tekstbericht of foto, door een vlog te delen kom je dus automatisch hoger in de Facebook-feed.

https://meeting.zoho.com/meeting/register?sessionId=1050947391

Vloggen is gemakkelijk 

Je neemt je smartphone, je begint te filmen en praat over wat jouw bezig houdt. Nadien kun je jouw vlog gemakkelijk bewerken. Hier vind je de beste gratis video-apps van 2018.

Je bent beter vindbaar 

De manier waarop Google zijn zoekmachine-ranking beheert, is een mysterie. Maar dat je hoger komt te staan als je inzet op videocontent, is een feit. Naast goed gezien en gevonden te worden in Google, kun je ook hoger scoren met een eigen video op social media of in een artikel.

Maar: hoe begin je met vloggen? 

Je moet geen camera en microfoon kopen, de camera van je iPhone of smartphone is hier uitermate geschikt voor. Je begint dus door jezelf op te nemen en te vertellen. Wat je vertelt kies je zelf. Het gemakkelijkste is om op voorhand een soort script op te stellen met topics die je zeker wilt aanhalen in de vlog. Je kan ook een event, opleiding of lezing filmen en gebruiken als vlog, zoals ik zelf doe in deze video:

Wat vertel je in de vlog? 

Een vlog kan een filmpje zijn waarin je je kijkers laat zien wat je die dag / week hebt meegemaakt, of het kan een filmpje zijn waarin je een tutorial of een rondleiding door je bedrijf geeft, of waarin je iemand interviewt. Het leuke aan een vlog is dat het niet perfect moet zijn. In een vlog speelt het menselijke en persoonlijke aspect een grote rol.

De mogelijke onderwerpen zijn grenzeloos. Haak in op actuele ontwikkelingen, leg uit wat bepaalde overheidsmaatregelen betekenen voor de business van je klanten, beantwoord vragen van klanten en nog-niet-klanten, belicht nieuwe producten, diensten, trends en ontwikkelingen. Je hebt waarschijnlijk nu al meer content in huis dan je beseft. Deel die dan ook en het liefste op een aansprekende en laagdrempelige, makkelijk vindbare manier. In de vorm van een vlog dus.

Gaat er toch iets mis? Met deze handige apps kun je in snel en gemakkelijk je video knippen en aanpassen.

Klaar om er in te vliegen? Dan zal je dit artikel ook interessant vinden:

Contacteer ons

U kan ons steeds telefonisch bereiken tijdens de openingsuren op het nummer +32 (0)11 870 835 of via dit contactformulier. Graag tot ziens.